شرایط ارسال مرسوله

 

 

شرایط بسته بندی باید چگونه باشد:

 

بسته بندی با جعبه یا بدون جعبه اولین مورد در لیست، تصمیم گیری در خصوص نحوه بسته بندی کالاها است. این که باید از چه نوع متریالی برای این کار استفاده کنید. این همان چیزی است که مشتریان در اولین نگاه آن را می بینند. با توجه به گسترش تعداد و انواع کالاهایی که در بستر اینترنت داد و ستد و بعد از آن حمل می شوند، انتخاب های متعددی برای بسته بندی بیرونی کالاها دارید.

مناسب ترین نوع بسته بندی برای محصولات شما به چند عامل بستگی دارد.

 

 

اولین عامل: وزن است.

 

برای کالاهای سنگین تر، به یک جعبه محکم نیاز است تا سلامت کالا را در مراحل حمل و نقل تضمین کند.

 

دومین عامل: شکنندگی می باشد.

 

محصولات شکننده حتی اگر سبک وزن باشند، در طول زمان حمل و نقل نیاز به محفاظت دارند.

 

آخرین عامل: ارزش محصول است.

 

زمانی که شما کالاهایی با ارزش بالا را ارسال می کنید، انجام هزینه ای بیشتر در بسته بندی، برای محافظت از کالا کاری معقول می باشد.

 

هزینه بسته بندی مواد، بسته به نوع و تعداد آن ها بسیار متفاوت می باشد. اگر حمل و نقل خود را به 20tebبسپارید، شما باید هزینه بسته بندی کمتری بپردازید.

 

انتخاب نوار چسب مناسب

 

ممکن است نوار چسب یک قسمت بی اهمیت در بسته بندی به نظر برسد، ولی یکی از کلیدهای موفقیت در بسته بندی است. اگر سفارشات خود را در جعبه بسته بندی می کنید، این نوار چسب است که کالا و جعبه شما را محکم نگه می دارد.

 

چسب های شفاف برای بسته هایی تا 7 کیلوگرم وزن مناسب هستند. این چسب ها ارزان قیمت می باشند و با یک دستگاه ارزان قیمت به راحتی قابل استفاده و نصب می باشند.

 

در یک نگاه حرفه ای تر، چسب های نواری فعال شونه با آب گزینه مناسب تری است. چسب های تقویت شده ای که با آب فعال می شوند، یک مهر و موم قوی را فراهم می کنند که برای بسته بندی هایی تا 12 کیلوگرم مناسب می باشند.

 

تمامی محصولاتی که جزو ممنوعات پستی نیستن را می توان بسته بندی نمود.بسته بندی باید کامل محصول را در بربگیرد وهیچ گونه لقی در کارتن نباشد.برچسب ارسال مرسوله را از پنل خود درقسمت سفارشات پرینت کرده وروی بسته بچسبانید.

 

ممنوعات پستی :

 

مطابق با قوانین و مقررات پستی، ارسال برخی مرسولات از طریق پست ممنوع می باشد. با توجه به این‌که ادارات پست تابع سیاست‌گذاری کشور‌ خود می باشند، موظف‌اند طبق قوانین و مقررات کشور خود و هم‌چنین مقررات پستی، ممنوعیت‌هایی را برای ارسال مرسولات پستی اعمال کنند. اما این محدودیت ها شامل بخش‌های مختلفی است و طبق قوانین ارسال برخی کالاها دارای منع قانونی می باشد.

بنابراین ممنوعات پستی در چندین گروه دسته بندی شده اند که به ترتیب زیر می باشند:

 

ممنوعات در تمام انواع مرسولات

 

گذاشتن اقلام زیر در تمام انواع مرسولات پستی ممنوع می باشد :

 

• مواد مخدر و روان‌گردان بنا به تعریف هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر، یا سایر داروهای غیرمجاز که در کشور مقصد ممنوع می باشند.

• اقلام غیراخلاقی یا منافی عفت ( روزنامه، کارت، CD و نوار ویدئویی، مجله )

 

• اقلام سرقتی و جعلی

 

• اقلامی که داد و ستد و یا واردات آن ها در کشور مقصد ممنوع می باشد.

 

• اقلامی که می‏ توانند مأموران یا عامه مردم را به لحاظ بسته بندی یاماهیت مرسوله در معرض خطر قرار دهند یا سبب خرابی یا آلوده شدن سایر بسته ها، تجهیزات پستی یا دارایی اشخاص شوند.

 

•اسناد دارای جنبه مکاتبات شخصی و جاری که بین اشخاصی به جز گیرنده و فرستنده بسته یا افرادی که با آنها زندگی می‌کنند، مبادله شود.

 

• مرسولات حاوی مواد منفجره، قابل اشتعال یا رادیو اکتیو و سایر کالای خطرناک (البته برخی از کالاهای خطرناک از جمله مواد رادیواکتیو ارسالی در پست‌نامه‌ها و باتری‌های لیتیومی و پیل ها ممنوع نمی باشند

 

• مرسولات حاوی وسایل انفجاری و مهمات نظامی اصلی و مشقی مانند نارنجک و گلوله و سایر مهمات

 

گذاشتن حیوانات زنده در تمام انواع مرسولات بجز موارد زیر در پست نامه ها جز ممنوعات پستی می باشد.

 

• کرم ابریشم، زالو و زنبور، انگل‌ها و اقلام دافع حشرات موذی به منظور کنترل این حشرات که بین موسسات رسمی معتبر مبادله می ‏شوند.

 

• مگس‌های خانواده “دراسوفیلید” به منظور تحقیقات زیستی پزشکی که بین موسسات رسمی معتبر مبادله می‏ شوند.

 

• همچنین حیوانات زنده‌ای که حمل آنها توسط پست طبق مقررات پستی کشورهای ذیربط مجاز باشد.

 

مواد شیمیایی

 

هیچ‌گونه مواد شیمیایی را نمی‌توان با استفاده از سیستم پستی  جابجا کرد. فرقی هم نمی‌کند که جزو مواد مجاز آزمایشگاهی باشند یا در گروه مواد صنعتی مورد نیاز برای کارهای خرابکارانه دسته‌بندی شوند. مواد خورنده‌ای که به شیوه‌ی نگهداری و انتقال خاصی نیاز دارند و کودهای کشاورزی هم جزو لیست کالاهای ممنوعه پستی هستند. همچنین مواد آتش‌زا و سوختنی و مواد رادیواکتیو و پرتوزا هم کاملا ممنوع هستند.

 

مایعات

 

در حالت کلی فرستادن مایعات با استفاده از پست ممنوع است. دلیل اصلی این کار، جلوگیری از اتفاقاتی است که در اثر شکستن شیشه‌ی مایعات بروز می‌کنند و دردسرهای بی‌شماری را برای مامور ارسال به وجود می‌آورند. نشتی مایعاتی از قبیل ترشی و عرقیجات می‌تواند آثار ناخوشایندی را روی سیستم ارسال بسته‌ها به جا بگذارد و به همین دلیل به هیچ عنوان تایید نمی‌شوند. دلیل دوم که از نظر اهمیت کمتر از دلیل اول هم نیست، ماده‌ای است که درون بسته‌ها جابجا می‌شود. به دلیل غیرقانونی بودن مشروبات الکلی در ایران، این مواد هم جزو ممنوعات پستی محسوب می‌شوند.

 

قراردادن مکاتبات در امانات

 

گذاشتن موارد زیر در امانات پستی ممنوع می باشد:

 

• مکاتبات دارای جنبه شخصی، در داخل مرسولات با نرخ مخفف ( بسته‌های کوچک،امانات، مرسولات نابینایان، مطبوعات و …)

 

• مکاتبات به استثنای اسناد بایگانی، که میان اشخاصی به جز فرستنده و گیرنده مرسوله یا افرادی که با آنها زندگی می‌کنند، مبادله شود.

 

اوراق چاپی (مطبوعات) و مرسولات برای نابینایان

 

اوراق چاپی (مطبوعات) و مرسولات برای نابینایان نباید حاوی هیچ گونه یادداشت یا هر نوع مکاتبه‌ای، هیچ تمبر پستی یا هرگونه پیش پرداخت، باطل شده یا باطل نشده، یا هیچ ورقه بهادار معرف ارزش پولی باشند، بجز مواردی که مرسوله حاوی کارت، پاکت یا لفافی دارای نشانی خوانای فرستنده یا نماینده وی در کشور مبداء یا مقصد مرسوله اصلی باشد که هزینه برگشت آن از پیش پرداخت شده است باشد.

 

سکه، اسکناس و سایر اقلام با ارزش

 

قراردادن سکه، اسکناس، هر نوع حواله بانکی یا اوراق بهادار بی‏نام، چک مسافرتی و پلاتین، طلا یا نقره(ساخته شده یا ساخته نشده) سنگ‌های قیمتی، جواهرات یا سایر اقلام با ارزش در موارد زیر جز ممنوعات پستی می باشد:

 

• در مرسولات پست‌نامه غیر بیمه.

 

تبصره” در صورتی که قوانین ملی کشورهای مبداء و مقصد اجازه دهد، اشیاء مذکور را می‌توان در یک پاکت سربسته به عنوان مرسولات ثبتی ارسال کرد.

 

• در امانات غیر بیمه، به جز مواردی که در قوانین ملی کشورهای مبداء و مقصد مجاز شناخته شده است.

 

• در امانات غیر بیمه مبادله شده بین دو کشوری که امانات بیمه را می پذیرند.

 

تبصره” هر کشور عضو یا مجری منتخب می‌تواند گذاردن شمش طلا در امانات بیمه یا غیربیمه، از مبداء یا به مقصد قلمرو خود یا به صورت ترانزیت مکشوفه از قلمرو خود را ممنوع سازد و همچنین می‌تواند سقف ارزشی برای این مرسولات تعیین کند.

 

 هزینه پست20teb چگونه محاسبه میشود:

 

نحوه محاسبه هزینه پست پیشتاز در سایت 20teb به شرح زیر میباشد.

 

– وزن ۱۰۰ تا ۵۰۰ گرم ۸۰۰۰ تومان

 

-وزن۵۰۱ تا ۱۰۰۰گرم ۱۰ هزار تومان

 

وبه ازای هر یک کیلو اضافه ۳ هزار تومان به مبلغ پایه ۱۰ هزار تومان افزوده میشود و به حساب شما فروشنده گرامی واریز میگردد.

 

ارسال محصولات به انبار 20teb به صورت امانت و ارسال توسط ماباعث کاهش هزینه اضافی میشود و مسعولیت ارسال تا مقصد مشتری بر عهده 20teb میباشد.

 

ارسال محصول توسط فروشنده به مقصد مشتری ممکن میباشد ولی خرابی محصول طی حمل و نقل  و تمامی هزینه اضافی بسته بندی و حمل به عهده خود فروشنده میباشد.

 

 

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.