سنگ ماساژ چیست؟
سنگ ماساژ وفوایدآن

سنگ ماساژ چیست؟

سنگ ماساژ به عنوان یکی از وسایل ضروری در ماساژ سنگ داغ و سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع سنگ‌های ماساژ بسیار زیاد است. ماسور با توجه به روش ماساژ درمانی خود از سنگ‌های متفاوتی برای این کار استفاده می‌کند. این سنگ‌ها قابلیت نگه داشتن انرژی و گرما را دارند. به طوری که برخی از این سنگ‌ها می‌توانند انرژی منفی بدن را جذب کنند. این موضوع باعث می‌شود تا جریان خون در بدن تنظیم شود و انرژی بدن ماساژ گیرنده به تعادل برسد.

 

درمانگر برای استفاده از انواع سنگ ماساژ از دو روش استفاده می‌کند.

  • در روش اول برای سنگ درمانی، سنگ‌های داغ بر روی قسمت‌های مختلف بدن بیمار گذاشته می‌شوند. سپس ماسور با حرکت دادن این سنگ‌ها، ماساژ را انجام می‌دهد.
  • اما در روش دوم برخی از درمانگرها با نگه داشتن سنگ در دست و حرکت دادن آن بر روی بدن، درمان و ماساژ را انجام می‌دهد. چرا که معتقد هستند که این کار باعث می‌شود تا انرژی و گرمای سنگ به دستان آنها نیز منتقل ‌شود.

 

نحوه استفاده از سنگ ماساژ

سنگ‌های ماساژ معمولا باید صاف و نرم بوده و توانایی حفظ گرما را تا مدت قابل قبولی داشته باشند. بنابراین معمولا از نوعی سنگ آتشفشانی به نام سنگ بازالت برای این نوع ماساژ استفاده می‌شود. سنگ‌های ماساژ باید قبل از استفاده یا در آب داغ و یا در برابر گرما قرار گرفته تا گرم شوند. بعد از گرم شدن درمانگر آن‌ها را روی بخش‌های مختلف بدن مانند شکم، پشت، دست‌ها و پاها، کمر و معده قرار داده و شروع به ماساژ بدن می‌کند.

توجه داشته باشید در صورتی که خودتان بدون علم خاص و یا با استفاده از سنگ‌های معمولی بخواهید این ماساژ را انجام دهید، ممکن است باعث سوختگی بخش‌های مختلف بدنتان شوید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این روش درمان سابقه طولانی داشته و به نظر می‌رسد بیش از ۲ هزار سال پیش چینی‌ها از آن برای تسکین درد و درمان استفاده می‌کرده‌اند.

سنگ ماساژ صورت تفاوت چندانی با دیگر انواع سنگ ماساژ ندارد فقط کمی کوچکتر و نرم تر است . استفاده از سنگ ماساژ صورت برای ماساژ صورت بسیار باید با دقت انجام شود تا اتفاقی برای پوست بسیار حساسس صورت نیافتد .

از جمله فواید استفاده از سنگ در ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسکین درد

اگر دردهای ناحیه کمر و ستون فقرات، شما را کلافه کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم که از ماساژ سنگ گرم و سرد استفاده کنید. انواع سنگ ماساژ استفاده شده در این نوع ماساژ می‌توانند برای تسکین و کاهش دردهای این ناحیه بسیار موثر باشند. ماساژ این نواحی با سنگ‌های ماساژ به افزایش انرژی و تحریک اعصاب کف پا بسیار کمک می‌کنند و می‌توانند دردهای این ناحیه را  به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

درمان بیماری ام اس

سنگ درمانی به دلیل تحت تاثیر قرار دادن سلول‌های عصبی می‌تواند برای درمان برخی بیماری‌ها مانند ام اس تاثیرگذار باشد.

درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب

اگر خواب شبانه راحتی ندارید، به جای مصرف قرص‌های خواب‌آور، ماساژ سنگ گرم و سرد را به شما توصیه می‌کنیم. استفاده از سنگ ماساژ باعث می‌شود تا میزان استرس و اضطراب شما کاهش پیدا کند. این موضوع می‌تواند باعث تنظیم ساعت خواب و بیداری شما شود.

کاهش گرفتگی عضلات

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که گاهی دچار گرفتگی عضلات شده باشید. در چنین شرایطی ماساژ با سنگ‌های مخصوص به شما کمک می‌کند تا گرفتگی عضلات شما برطرف شود. به خصوص اگر اهل ورزش هستید، استفاده از سنگ‌های درمانی کمک می‌کند تا گرفتگی و یا کشیدگی عضلات شما از بین برود.

کاهش دردهای قاعدگی

استفاده از انواع سنگ ماساژ برای کاهش دردهای قاعدگی بسیار موثر است. انرژی و گرمای این سنگ‌ها کمک می‌کند تا دردهای شما از بین بروند.

کاهش اضطراب

ماساژ درمانی تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی آرامش ذهن و اعصاب می‌گذارد. استفاده از سنگ ماساژ در سنگ درمانی باعث تنظیم هورمون‌ها در بدن می‌شود. این موضوع می‌تواند استرس و اضطراب را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

افزایش انعطاف‌پذیری

از دیگر مزایای سنگ درمانی می‌توان به افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل اشاره کرد. حرکت سنگ بر روی بدن باعث می‌شود تا گرفتگی‌های عضلانی برطرف شود؛ بنابراین بعد از چند جلسه ماساژ، بدن شما از حالت خشکی بیرون آمده و انرژی شما افزایش می‌یابد.

تسریع بهبود سرطان

سنگ درمانی با انواع سنگ‌های ماساژ می‌تواند روند درمان برخی از بیماری‌های خاص مانند سرطان را بهبود ببخشد.

افزایش آرامش

بعد از دریافت هر نوع ماساژ، ذهن شما به یک آرامش نسبی می‌رسد. استفاده از انواع سنگ ماساژ در سنگ درمانی باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود. این شرایط باعث می‌شود تا فرد بعد از هر دوره درمانی ماساژ احساس آرامش داشته باشد. از طرفی دیگر با حرکت دادن سنگ بر روی بدن، نقاط عصبی تحریک شده و هرگونه التهاب را از بین می‌برد؛ در نتیجه بعد از ماساژ، ذهن و جسم افراد به آرامش می‌رسد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ماساژ با سنگ داغ بدن شما را در برابر بیماری‌های مختلف ایمن نگه می‌دارد. چرا که سنگ درمانی با انواع مختلف سنگ ماساژ می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

 

سنگ ماساژ در چه نوع ماساژهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

در ماساژ سنگ داغ و سنگ سرد که یکی از محبوب‌ترین انواع ماساژ هستند از سنگ‌های مختلف و مناسب استفاده می‌شود. در ماساژ سنگ داغ معمولا از سنگ‌های آتشفشانی استفاده می‌شود. چرا که به خوبی می‌توانند گرما را درون خود نگه دارند. گرمای این سنگ‌ها نفوذ عمیق‌تری به بافت‌ بدن دارند. این شرایط باعث می‌شود تا درمان بهتر اتفاق بیفتد. برای اجرای ماساژ با سنگ داغ، سنگ‌های مخصوص بر روی قسمت‌های خاصی از بدن گذاشته می‌شوند. این سنگ‌ها اغلب صاف هستند و با حرکت بر روی بدن آرامش را برای ماساژ گیرنده به ارمغان می‌آورند.

سنگ‌های مرمر به عنوان انواع سنگ ماساژ در ماساژ سنگ سرد استفاده می‌شوند. اغلب درمانگران برای ماساژ از ترکیب این سنگ‌ها با سنگ‌های داغ استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا درمان فرد موثرتر انجام بگیرد.

معیارهای انتخاب سنگ ماساژ

یک ماساژ درمانگر حرفه‌ای و مجرب، سنگ‌های ماساژ را براساس معیارهای زیر انتخاب می‌کند:

1- ترکیب سنگ: میزان کیفیت سنگ معدنی انتخاب شده در ماساژ، بستگی به چگالی سنگ دارد. هرچقدر که سنگ انتخابی سنگین‌تر باشد، گرما را راحت‌تر و بهتر به بدن منتقل می‌کند.

2- شکل سنگ: برای سنگ درمانی شکل سنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین هنگام انتخاب سنگ بهتر است به نیاز ماساژ گیرنده نیز توجه کنید. به این دلیل که هنگام قرار دادن سنگ بر روی بدن فرد، این سنگ‌ها باید به گونه‌ای باشند که با شکل طبیعی بدن مطابقت داشته باشند. بهتر است که سنگ استفاده شده در ماساژ لبه‌های صافی داشته باشد و ابعاد آن معقول باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا در حین ماساژ سنگ جابجا نشود.

3- بافت سنگ: برخلاف تصور بسیاری از افراد، هر نوع سنگ صاف و صیقلی برای ماساژ مناسب نیست. انواع سنگ ماساژ علاوه بر نداشتن لبه‌های دندانه‌دار، بهتر است بافت مناسبی داشته باشند. برخی از سنگ‌ها بافت خاصی دارند و باعث تحریک مایع لنفاوی در ماساژ می‌شوند. این ویژگی کمک می‌کند تا درمان بهتر اتفاق بیفتد.

4- اندازه سنگ: یکی دیگر از معیارهای انتخاب سنگ ماساژ، اندازه سنگ است. چرا که سنگ‌های مختلف با اندازه‌های مختلف، از کشش و گرمای خاصی برخوردار هستند. به عنوان مثال، سنگ‌های بزرگ‌تر، وزن، کشش و گرمای بیشتری دارند؛ بنابراین برای ماساژ سنگ به دنبال سنگ‌های بزرگ باشید تا نقطه مورد نظر در طی ماساژ زیر سنگ قرار بگیرد.

 

انواع سنگ ماساژ

سنگ ماساژ که به عنوان سنگ داغ یا سنگ سرد نیز شناخته می‌شود؛ از نظر شکلی، سنگی معمولا صاف و صیقلی است. این سنگ‌ها اغلب از انواع مختلف سنگ‌های طبیعی مانند بازالت، مرمر یا یشم ساخته می‌شوند. چراکه سنگ‌های طبیعی توانایی حفظ گرما یا سرما را برای مدت طولانی‌تری دارند.

به‌طور کلی اگرچه سنگ‌های مورد استفاده در ماساژ با یک‌دیگر تفاوت چندانی ندارند؛ اما گرم یا سرد کردن آنها موجب تغییر در روش ماساژ درمانی می‌شود. بنابراین می‌توان گفت ماساژ با سنگ داغ و ماساژ سنگ سرد دو تکنیک رایج استفاده از این سنگ‌ها هستند.

به‌طور خلاصه در ماساژ سنگ داغ، سنگ‌ها تا دمای خاصی گرم می‌شوند؛ و سپس بر اساس نیاز و تجربه ماساژور روی بدن مشتری قرار می‌گیرند. گرمای سنگ‌ها به تسریع و بهبود روند ماساژ کمک می‌کند. همچنین ماساژدرمان‌گر ممکن است از سنگ‌های گرم شده برای اعمال فشار ملایم و اجرای ضربات کوچک در ماساژ با هدف تسکین دردها استفاده کند. ماساژ سنگ داغ اغلب برای از بین بردن تنش عضلانی، بهبود آرامش و بهبود تجربه کلی ماساژ استفاده می‌شود.

از سویی ماساژ سنگ سرد شامل استفاده از سنگ‌هایی است که در یخچال سرد شده‌اند. ماساژ سنگ سرد می‌تواند برای بهبود صدمات یا شرایط شامل التهاب یا تورم مفید باشد.

 

سنگ بازالت:


بازالت نوعی سنگ آتشفشانی است که اغلب در ماساژ سنگ داغ استفاده می‌شود. این سنگ ویژگی حفظ گرمای بسیار خوبی دارد. بنابراین می‌تواند گرما را برای مدت زمان طولانی در خود نگه دارد. از سویی سنگ‌های بازالت  ظاهری صاف و راحت داشته و برای استفاده بر روی بدن مناسب هستند. در نهایت معمولا از آنها را برای ارائه گرمای تسکین‌دهنده ماساژ با سنگ استفاده می‌کنند.

سنگ مرمر:


مرمر اغلب در ماساژ سنگ سرد استفاده می‌شود. این سنگ‌ها دارای دمای طبیعی خنک هستند؛ و می‌توان آنها را قبل از استفاده در یخچال یا فریزر سردتر نیز کرد. سنگ‌های مرمر در کاهش التهاب، تسکین درد عضلات و ایجاد حس طراوت در هنگام ماساژ موثر هستند.

سنگ یشم:


یشم یک سنگ نیمه قیمتی محسوب می‌شود؛ که گاهی در ماساژدرمانی نیز به کار می‌رود. اعتقاد بر این است که سنگ‌های یشم دارای خواص درمانی و متعادل‌کننده هستند. آنها را می‌توان در هر دو سبک ماساژ سنگ سرد و گرم استفاده کرد. ماساژ با سنگ یشم به ویژه برای ماساژ صورت و طب فشاری مناسب است.

سنگ گدازه:


سنگ‌های گدازه‌ای نوع دیگری از سنگ‌های آتشفشانی هستند که در ماساژ سنگ داغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سنگ‌ها به شکل متخلخل هستند؛ و می‌توانند گرما را به خوبی جذب و حفظ کنند. سنگ‌های گدازه اغلب قبل از استفاده در آب گرم قرار می‌گیرند؛ و از این طریق گرم می‌شوند.

سنگ صابون:


سنگ صابون یک سنگ نرم و صاف است؛ که هم برای ماساژ سنگ گرم و گاهی هم برای ماساژ سرد استفاده می‌شود. این سنگ نیز توانایی نگهداری گرما یا سرما را دارد؛ و اغلب در مناطقی استفاده می‌شود که فشار ظریف یا حساس‌تری مورد نیاز است.

سنگ پا:


سنگ‌های پوکه‌ای سبک و متخلخل هستند؛ که برای لایه‌برداری و ماساژ ملایم به کار می‌روند. آنها معمولا برای ماساژ پا استفاده می‌شوند؛ و می‌توانند به حذف سلول‌های مرده پوست و پینه نیز کمک کنند.

سنگ کریستال:


برخی از درمان‌گران سنگ‌های ماساژ کریستال یا سنگ‌های قیمتی مانند کوارتز، آمیتیست یا رز کوارتز را در فرآیند درمان خود به کار می‌برند. اعتقاد بر این است که این سنگ‌ها دارای خواص انرژی متافیزیکی هستند؛ که می‌توانند تجربه ماساژ را بهود دهند.

در نهایت می‌توان گفت انتخاب نوع سنگ به تجربه و تخصص ماساژ درمانگر و همچنین سلیقه و نیاز دریافت‌کننده ماساژ بستگی دارد. همچنین فراموش نکنید که برخی مدل‌های ماساژور با ایجاد گرما، شرایط مشابهی را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین هنگام خرید ماساژور بهتر است به این ویژگی نیز توجه کنید.

فواید ماساژ با سنگ داغ

درد و تنش عضلانی را تسکین می‌دهد. ماساژ سنگ داغ به دلیل ترکیب ماساژدرمانی و گرما می‌تواند درد و تنش عضلات شما را تسکین دهد. گرما اغلب به عنوان راهی برای درمان درد عضلات توصیه می‌شود. اعمال گرما در هر ناحیه‌ای از بدن به افزایش جریان خون در آن منطقه کمک کرده و دردهای آن را بهبود می‌بخشد. استفاده از گرما بر روی گره‌های عضلانی قبل از ماساژ دادن نیز می‌تواند تسکین درد را در آن گره‌ها آسان‌تر کند.
التهاب را کاهش می‌دهد. التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن شما برای کارهایی مانند حمله به باکتری‌ها یا بهبود بافت آسیب‌دیده فعال می‌شود.

گاهی اوقات بدن شما سلول‌های ایمنی را در زمان و شرایط اشتباه فعال می‌کند. این مسئله می‌تواند منجر به التهاب مزمن و مشکلات خودایمنی شود. در این شرایط هم گرما و هم ماساژ می‌توانند به مدیریت التهاب و مشکلات ناشی از آن کمک کنند.
انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد. مفاصل و ماهیچه‌های سفت، انعطاف‌پذیری شما را محدود و حرکت را سخت می‌کنند. گرما و ماساژ به شل شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی این ماهیچه‌ها کمک می‌کنند. در نتیجه می‌تواند درد را کاهش داده و حرکت را آسان‌تر کنند.
گردش خون را بهبود می‌بخشد. گرما و ماساژ هر دو جریان خون را بهبود می‌بخشند. این کار نیز درد و التهاب را کاهش داده و باعث تسریع بهبودی می‌شود.
استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. گرما و ماساژ هر دو به شما کمک می‌کنند تا آرام شوید. البته ماساژ آن را یک قدم جلوتر می‌برد. فشار وارده در طول ماساژ مانند یک آغوش خوب، موجب آزاد شدن اندورفین در بدن می‌شود؛ که عضلات را شل کرده و به شما در مدیریت درد کمک می‌کند. همچنین خلق و خوی بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.


فواید ماساژ با سنگ سرد


بسیاری از فواید ماساژ با سنگ سرد و گرم مشترک هستند. با این حال در این بخش نگاهی مختصر به مزایای ماساژ سنگ سرد انداخته‌ایم.

  • خنک کردن دمان بدن: سنگ‌های سرد یک راه عالی برای خنک کردن بدن شما هستند. آنها نه‌تنها به کاهش ناراحتی ناشی از دمای بالا کمک می‌کنند؛ بلکه برای سایر مشکلات نیز فوایدی دارند. این در حالی است که مانند یخ، بر روی پوست آسیب‌زا و حساسیت‌زا نیستند.
  • افزایش گردش خون و کاهش فشار خون: ماساژدرمانی با استفاده از سنگ‌های سرد می‌تواند راهی عالی برای کمک به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون بالا باشد.
  • بهبود دامنه حرکت و انعطاف‌پذیری: درد معمولا از علائم التهاب است. هنگامی که عضلات شما ملتهب هستند؛ معمولا درد نیز دارند. سنگ‌های سرد می‌توانند التهاب را کاهش دهند؛ که این ویژگی باعث افزایش دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری شما می‌شود.
  • تسکین میگرن: با غلتاندن یا قرار دادن سنگ‌های سرد روی شقیقه‌ها، پیشانی و کناره‌های صورت خود، می‌توانید هجوم خون به این نواحی را کاهش دهید. شرایطی که ممکن است میگرن و سردردهای شدیدتر را تسکین دهد.
  • تسکین فشار سینوسی: دمای سرد این سنگ‌ها در طول ماساژ می‌تواند جریان لنفاوی را با باز کردن گره‌ها و تخلیه مایعات بهبود بخشد. این ویژگی به کاهش علائمی مانند سینوزیت و آلرژی و همچنین هرگونه افزایش فشار سینوسی کمک می‌کند.
  • بهبود علائم قاعدگی: هنگامی که ماساژدرمانی با سنگ سرد در ناحیه شکم اعمال می‌شود؛ می‌تواند تورم اطراف رحم را کاهش دهد. این ویژگی می‌تواند به کاهش درد، نفخ و ناراحتی این ناحیه کمک کند.
  • بهبود پوست: از آنجایی که سنگ‌های سرد پوست را تحریک می‌کنند؛ موجب اکسیژن‌رسانی سلول‌ها شده و باعث ترمیم آنها و کاهش سیتوکین‌ها می‌شوند. این کار با کاهش پف یا قرمزی پوست و در نتیجه بهبود رنگ پوست می‌شود.
  • تسکین آسیب‌های جزئی: درد عضلات، درد مفاصل و تاندونیت هم می‌توانند از مزایای ماساژدرمانی با سنگ سرد بهره ببرند. در واقع استفاده از سنگ‌های سرد برای پوست مناسب‌تر از یخ بوده و برای التهاب و کاهش تورم مفید هستند.
     

 

سنگ‌ها از ترکیب طبیعی مواد معدنی به وجود آمده‌اند. این سنگ‌ها براساس ترکیب و نوع بافت به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • سنگ‌های آذرین

این سنگ‌ها از سرد شدن ماگماهای مذاب به وجود می‌آیند. از جمله سنگ‌های آذرین می‌توان به سنگ‌های بازالت اشاره کرد. بیشتر ماساژ دهنده‌ها برای ماساژ سنگ داغ از این نوع سنگ‌ها استفاده می‌کنند.

  • سنگ‌های رسوبی

این سنگ‌ها از فرسایش زمین تشکیل شده‌اند. برخی از درمانگران ترجیح می‌دهند که از سنگ‌های رسوبی به عنوان انواع سنگ ماساژ استفاده کنند. از جمله سنگ‌های رسوبی می‌توان به سنگ‌های دریایی، سنگ آهک و ماسه سنگ اشاره کرد.

  • سنگ‌های دگرگونی

این سنگ‌ها از تبدیل نوع دیگری از سنگ‌ها به وجود می‌آیند. فشار وارد شده به این سنگ‌ها باعث ایجاد گرما می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا شکل سنگ تغییر پیدا کند. بیشتر درمانگران در ماساژ سنگ سرد از سنگ‌های دگرگونی مانند سنگ مرمر استفاده می‌کنند. چرا که این نوع سنگ‌ها، گرما را برای مدت طولانی‌تری در خود نگه می‌دارند.

  • سنگ ماساژ گواشا

سنگ گواشا بهترین سنگی است که می‌توانید از آن برای سنگ درمانی بهره‌مند شوید. بسیاری از درمانگران از این سنگ برای ماساژ صورت استفاده می‌کنند. این سنگ با تقویت گردش خون در بدن باعث درخشندگی و زیبایی پوست صورت می‌شود. همچنین با تخلیه سموم، پوستی سالم را برای شما به ارمغان می‌آورد. ماساژ با سنگ گواشا یک راهکار عالی برای جوان‌ ماندن پوست صورت است. چرا که می‌تواند هرگونه چین و چروک صورت را از بین ببرد. از طرفی دیگر ماساژ صورت با سنگ گواشا به عنوان یکی از انواع سنگ ماساژ می‌تواند باعث تحریک عضلات صورت شود و جلوی افتادگی پوست صورت را بگیرد.

ماساژ صورت با سنگ گواشا می‌تواند باعث افزایش گردش خون و انرژی در بدن شود. این امر به کاهش دردهای ناحیه صورت مانند سردرد، گوش درد و… کمک می‌کند.

  • سنگ ماساژ آبسیدین

سنگ ماساژ آبسیدین در اثر سرد شدن ناگهانی گدازه‌های آتش‌فشانی ایجاد می‌شود. بسیاری از درمانگران معتقد هستند که سنگ ماساژ آبسیدین می‌تواند هرگونه انرژی منفی بدن را جذب کند. از دیگر خواص و ویژگی‌های این سنگ می‌توان به تسکین درد، از بین بردن استرس و اضطراب، پاکسازی کبد، افزایش تعادل روحی و روانی، درمان آلرژی و التهاب، بهبود عملکرد روده و معده، پاکسازی کلیه‌ها، از بین بردن درد مفاصل، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و… اشاره کرد.

همچنین بسیاری از ماسورها برای ماساژ صورت از سنگ ماساژ آبسیدین استفاده می‌کنند. ماساژ صورت با این سنگ باعث بهبود گردش خون در پوست می‌شود. این موضوع به شادابی، درخشندگی، جوانسازی، از بین بردن سیاهی دور چشم، افزایش کلاژن‌سازی و… کمک می‌کند.

  • سنگ ماساژ ریلکس

سنگ ماساژ ریلکس به عنوان یکی دیگر از انواع سنگ ماساژ در سنگ درمانی شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این سنگ برای ماساژ کل بدن از جمله پشت، گردن، شانه، کتف، پیشانی و… استفاده کنید. این سنگ به خوبی می‌تواند گرما را در خود حفظ کند؛ بنابراین با قرار گرفتن بر روی بدن و گرمای تسکین‌دهنده خود می‌تواند هر گونه درد را تسکین ببخشد و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

  • سنگ ماساژ برای صورت

ماساژ صورت با سنگ، جزو یکی از رایج‌ترین ماساژهای درمانی به شمار می‌آید. بسیاری از افراد برای افزایش زیبایی، درخشندگی و کاهش چین و چروک صورت از سنگ ماساژ استفاده می‌کنند. سنگ‌های مخصوص ماساژ صورت تفاوت چندانی با سنگ‌های دیگر ندارند. فقط از لحاظ اندازه کوچکتر و از لحاظ بافت نرم‌تر هستند. از جمله بهترین سنگ‌های ماساژ صورت با خاصیت درمانی می‌توان به سنگ ماساژ گواشا، سنگ ماساژ آبسیدین، سنگ ماساز کوارتز و… اشاره کرد.

برای ماساژ صورت با انواع سنگ ماساژ مخصوص صورت بهتر است دقت کافی داشته باشید. چرا که پوست صورت نسبت به سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر بوده و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به آن وارد شود.

نحوه استفاده از سنگ ماساژ

برای استفاده از سنگ‌های ماساژ در سنگ درمانی بهتر است سنگ‌های صاف و نرم را انتخاب کنید. همچنین سنگ انتخابی شما باید توانایی حفظ گرما برای مدت طولانی را داشته باشد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از سنگ‌های آتشفشانی برای کار ماساژ استفاده کنید. قبل از شروع به ماساژ باید سنگ‌های ماساژ را در آب داغ گرم کنید. البته گرمای سنگ‌ها نباید به اندازه‌ای باشد که باعث سوختگی بدن فرد شود. بعد از گرم شدن سنگ‌ها باید آنها را بر روی قسمت‌های مختلف بدن فرد مانند شکم، کمر، معده و… قرار دهید. سپس می‌توانید کار ماساژ را شروع کنید.