انواع ماساژور وفوایداستفاده از هرکدام
انواع ماساژور وفوایداستفاده از هرکدام

انواع ماساژور وفوایداستفاده از هرکدام

از دستگاه ماساژور اکنون میلیون ها نفر برای درمان انواع بیماری ها و همچنین ایجاد آرامش و فعالیت های تناسب اندام استفاده می کنند. به طور یقین چنین استفاده گسترده ای، به دلیل فواید دستگاه ماساژور است. اینها را می توانید در هر زمان و هر مکان ( بسته به اندازه) و با امکان دسترسی بالا و راحتی در استفاده،  به طور کلی این دستگاه های به صورت برقی و شارژی مورد استفاده قرار می گیرند.

در طول زمان استفاده از دستگاه های ماساژور برای تمام بدن، تقریبا 100٪ از بافت های عضلانی تحت تاثیر قرار می گیرند که این افزایش گردش خون و متابولیسم بدن را بهبود می بخشد. دستگاه های ماساژور ، عضلات را تحریک کرده و باعث می شوند که خون را به کوچکترین مویرگ های بدن منتقل می کنند، به سلول اجازه می دهد که سریعتر سوخت دریافت کند و باعث می شود مواد زائد بسیار سریعتر از بدن دفع شوند. همچنین، با افزایش گردش خون، آنها به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی کمک می کنند.

علاوه بر کمک به ساخت تراکم استخوان، مبارزه با پوکی استخوان، و کاهش درد در بخش های گوناگون بدن، باعث افزایش آرامش و ایجاد لذت در فرد می شود. ماساژور کامل بدن نیز برای کاهش سلولیت و تحریک تولید کلاژن برای پوست، و همچنین افزایش سطح هورمون رشد و جریان لنفاوی در انسان می شود. همچنین ممکن است پس از کار کردن، سرعت بهبود عضلات را افزایش دهد و به تعادل هورمون استرس کمک کند.

مزایای استفاده از ماساژور :

  •  مزایای گزارش شده از دستگاه های ماساژور بدن شامل: بهبود سلامت استخوان و عملکرد عضلانی است. افزایش میزان تراکم استخوان در زنان بعد از یائسگی گزارش شده است.
  •  در آزمایش های مشخصی از مردان و زنان مسن تر، استفاده از دستگاهی ماساژور برقی به طور قابل توجهی قدرت عضلات را برای بازیابی انرژی برای فعالیت های دوباره را بهبود می بخشد .
  •  مزایای عصبی و عضلانی دستگاه های ماساژور بدن به طور معنی داری بیشتر از تمرین های مقاومتی در برخی مطالعات بود. برخورداری از این دستگاه ها نیز بهبود معیارهای تحرک، راه رفتن و تعادل را شامل می شود.
  •  استفاده از دستگاه های ماساژور بدن ممکن است برای افرادی که تمایلی به انجام آن ندارند، جذاب باشد.

فواید دستگاه ماساژور عبارتند از:

  •  چربی سوزی و تناسب اندام
  •  ساخت عضله
  •  افزایش تراکم استخوان
  •   سفت مردن پوست و عدم افتادگی
  •   کاهش سلولیت و تولید کلاژن طبیعی بدن را افزایش می دهد
  •   کاهش فشار خون بالا
  •   زمان بازیابی پس از تمرین را کاهش دهید.
  •    به طور چشمگیری انعطاف پذیری را افزایش می دهد: با توجه به جریان خون بهتر، حرارت دادن به ماهیچه ها و رفلکس کشش تاندون بدن بسیار راحت تر می شود.
  •   بهبود احساس تعادل و هماهنگی: گیرنده های کل بدن در همان زمان تحریک می شوند که منجر به بهبود هماهنگی عضلات مربوطه می شود و در عین حال احساس تعادل بیشتر را فراهم می کند.
  •  کاهش استرس: باعث خلق و خوی بهتر و حس آرامش می شود.ماساژ به شما کمک می کند که آرام باشید.
  •  کمک به بی خوابی
  •  درمان بیماری هایی نظیر سرطان و ام اس  MS

انواع ماساژور و کاربردهای آن ؟

ماساژور دستی

ماساژور برقی

ماساژور دستی : جزو مدل های اولیه ماساژور هستند که با کمک نیروی دست و یا باطری کار می کنند. از آنجایی که این ماساژورها معمولا به انرژی برق نیاز ندارند، در هر موقعیتی قابل استفاده هستند. به علاوه این ماساژورها به دلیل وزن کمی که دارند مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارند.

ماساژور برقی : وسیله ای برای ماساژ دادن با قابلیت دسترسی آسان در هر زمان است که بهترین راه برای از بین بردن درد عضلات، ایجاد آرامش و لذت را ایجاد می کند. که می توانید آن را در هر زمان و هر مکان ( بسته به اندازه) و با امکان دسترسی بالا و راحتی در استفاده، به طور کلی این دستگاه های به صورت برقی و شارژی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ماساژورها بر اساس کاربرد

ماساژورهای بازار بر اساس کاربرد به چندین دسته تقسیم می شوند. برخی از ماساژورها کاربرد اختصاصی دارند. برای پا، کمر، شانه و گردن، دست، نشیمنگاه، سر، گردن، چشم و کل صورت ماساژورهای اختصاصی وجود دارد. برخی از ماساژورها هم به صورت عمومی برای کل بدن استفاده می شوند؛ اما کاربرد خاص ماساژورهایی که مخصوص گردن، پا، کمر و … تولید می شوند را ندارند؛ مگر این که از صندلی های ماساژ برقی استفاده کنید که همزمان تمام قسمت های بدن را درگیر می کنند.

بر اساس کاربرد و عملکرد دستگاه، ماساژورها تقسیم بندی متفاوتی نیز دارند. مثلا برخی از آن ها به صورت پوشیدنی تولید می شوند و مستقیم روی موضع قرار می گیرند. ماساژورهای ناحیه چشم و صورت از این نوع هستند و می توانید حرارت تولیدی توسط دستگاه را متناسب با نوع پوست صورت و حساسیتی که دارید تنظیم کنید.

در کنار ماساژورهای پوشیدنی برخی از مدل ها به صورت مادون قرمز و بدون نیاز به تماس با پوست طراحی می شوند. به این شکل که شبیه به یک ماسک با حفظ فاصله مشخص از پوست طراحی می شوند و روی موضع قرار می گیرند. حرارت تولید شده توسط این دستگاه ها به صورت مستقیم زیر پوست نفوذ می کند و از این طریق تاثیرگذاری چشمگیری روی افزایش خونرسانی به موضع ایفا می کند.

انواع ماساژور بر اساس نوع حرکت

ماساژورها بر اساس نوع حرکت و نحوه ماساژ به دو دسته ضربه ای و لرزشی تقسیم می شود. مدل های لرزشی هم طرفداران بیش تری دارند و هم استفاده از آن ها راحت تر است. به این شکل که سری دستگاه روی موضع قرار می گیرد، می لغزد و از این طریق حرکات ماساژ سنتی را شبیه سازی می کند.

ماساژورهای لرزشی برای تمام نقاط بدن قابل استفاده هستند. عملکرد صندلی های ماساژور هم لرزشی است و با همین مکانیسم روی عضلات مختلف بدن تاثیر می گذارند. به جز ماساژورهای لرزشی انواع ماساژور ضربه ای نیز در بازار وجود دارد. مدل های ضربه ای به صورت منظم ضرباتی را به عضلات وارد می کنند و از این طریق خستگی ناشی از گرفتگی و فشار زیاد روی عضلات را برطرف خواهند کرد. مدل های ضربه ای برای نواحی خاصی از بدن مثل پا، پشت ران و پشت بازو طراحی می شوند.

فواید استفاده از ماساژور 

کاهش درد : رها شدن از درد و کاهش آن یکی از مهم ترین دلایل استفاده ازاین دستگاه ها می باشد. شما می توانید با استفاده از این وسایل، از درد های ناحیه پشت کمر، دست، گردن و … رها شوید. آرامش عضلات و گردش خون با ماساژ درمانی، یکی از دلایل مهم استفاده از این دستگاه ها می باشد.

بهبود گردش خون : استفاده از این دستگاه باعث افزایش گردش خون و انتقال بهتر مواد مغذی و اکسیژن به سلول عضلانی می شود و از این طریق باعث حس بهتر و درد کمتر در نواحی مورد نظر می شود.

بهبود سیستم عصبی فرد : سیستم عصبی با استفاده از تکنیک های ماساژ آرام تر می شوند. ماساژ باعث ترشح آندروفین در بدن شده که در نتیجه حس خوبی را در فرد منتقل می کند کاهش اضطراب و استرس از عوامل مهم استفاده از این دستگاه ها می باشد.

خواب راحت تر : استفاده از این دستگاه ها قبل از خواب، کیفیت خواب بهتر شده و فرد خواب عمیق و بهتری را تجربه می کند. عواملی مانند یائسگی در زنان، باعث می شود کیفیت خواب آنها پایین آمده و فرد دچار بی خوابی شود، طبق نتایج به دست آمده استفاده از دستگاه های ماساژ قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد.

توصیه ها برای  استفاده بهتر:

در هنگام استفاده از ماساژوربهتر است، ماهیچه های تان گرم باشد. ماساژ دادن در حمام، ایده خوبی است. ماهیچه های گرم بدن نسبت به ماهیچه های سرد و منقبض راحت تر منبسط می شوند و ماساژ روی آنها اثرات مطلوب تری دارد. به همین خاطر، ماساژ دادن بدن در نقطه ای گرم مانند حمام، مؤثرتر است.

از بالم یا لوسیون مخصوص ماساژ استفاده کنید. این مواد بهتر از روغن ها هستند و راحت تر از روغن به بدن جذب می شوند. ضمن اینکه بعد از ماساژ هم تمیز کردن و شست و شوی آنها راحت تر خواهد بود. قبل از شروع ماساژ دادن بدن با ماساژور هم حتما بدن تان را در حالتی آرام نگه دارید و ریلکس کنید.

درد در نقاط گوناگون بدن به دلایل مختلفی رخ می دهد. اگر مشکلاتی جدی دارید باید حتما با پزشک درباره استفاده از ماساژورها مشورت کنید. هر دردی به نوع خاصی از ماساژور نیاز دارد. پس خودسرانه اقدام به انتخاب ماساژور نکنید و حتما توصیه های پزشک را در نظر داشته باشید.

ماساژور میمو

 

ماساژور میمو

 

ماساژور میمو اساژوری سه پایه با موتور لرزشی بوده و با برق و باتری قابل استفاده است. قسمت های مختلف بدن مانند دست و پا، گردن و حتی سر را می توان توسط Mimo ماساژ داد.

با فشار دادن ماساژور روی بدن موتور لرزشی شروع به کار می کند.
این موتور با ایجاد ویبره های ریز و سریع باعث بهبود گردش خود در ناحیه ی موردنظر می شود و حس لذت بخشی می دهد. قابلیت جالب Mimo این است که همزمان با برق و باتری قابل استفاده است. قسمت روی دستگاه باز می شود و می توان 3 عدد باتری نیم قلمی درون آن قرار داد. هنگامی هم که به پریز برق دسترسی دارید می توانید از برق استفاده کنید.
داخل جعبه، کابلی قرار دارد که یک سر آن به ماساژور وصل می شود و سر دیگر آن که رابط USB است را باید به شارژر موبایل یا پاور بانک وصل کرد. هنگام استفاده از برق، انرژی باتری ها مصرف نمی شود و نیازی نیست که باتری ها را از دستگاه خارج کنید.

مناسب برای: تمام بدن

  نوع ماساژ: لرزشی

  مادون قرمز: خیر

  توان مصرفی : 1.3 وات

ماساژور مدل LeeMax

ماساژور همه کاره لیمکس محصولی بسیار کاربردی حهت ماساژ نواحی مختلف بدن می باشد.این مدل دارای جهار سری مختلف جهت ماساژ طراحی شده و عملکرد آن به گونه ای است که برای رفع سلولیت و لاغری قسمتهای پهلو و شکم نیز قابل استفاده است. قابلیت تنظیم قدرت ماساژ به صورت وولومی از دیگر خصوصیات مثبت این محصول می باشد.

مناسب برای : تمام بدن

 نوع ماساژ : لرزشی، حرکتی

 مادون قرمز: خیر

 توان مصرفی : 1200 وات

 سایر توضیحات : دارای چهار سری مختلف ماساژ

ماساژور دلفین کد HK668

ماساژور دلفین ماساژوری لرزشی با سه عدد سری ماساژ مختلف است. ماساژ لرزشی می تواند خستگی و درد ناشی از فعالیت های بدنی و تنش های عصبی را از بین ببرد. ماساژور دلفین سه سری مختلف برای ماساژ دارد که به شکل پیچی عوض می شوند. یک سری ماساژور شبیه نیم کره است و استفاده ی کلی دارد. سری دیگر ماساژور برای تمرکز ماساژ روی یک نقطه ی کوچک و سری دندانه دار برای افزایش گردش خون در نقطه ی ماساژ مناسب است.
سرعت موتور ماساژور را می توان روی یکی از دو حالت کم و زیاد تنظیم کرد. سرعت زیاد برای رفع گرفتگی عضلات و سرعت کم برای ریلکس شدن کاربرد دارد. از ماساژور دلفین می توان برای قسمت های ماهیچه ای بدن مانند دست، پا، کمر، کتف و حتی کف پا استفاده کرد.
ابعاد ماساژور 28×11×8 سانتی متر است و وزنی برابر 450 گرم دارد. وزن نسبتا کم ماساژور باعث می شود دردست گرفتن و استفاده از آن خسته کننده نباشد.

مناسب برای : تمام بدن

 نوع ماساژور : لرزشی

ماساژور مدلsy-740

دارای موتور قدرتمندی است. که می تواند دردهای عضلانی را بعد از ورزش تسکین دهد ، سفتی عضلات و خستگی را کاهش دهد ، به طور موثری بدن را شل کرده و شما را سالم تر کند.فناوری جدید کاهش نویز ، قدرت قوی ، حداقل سر و صدا.
از توانمندی بالای است. شما می توانید در هر زمان و در هر مکانی از آن استفاده کنید. 4 سر ماساژور و 6 شدت ماساژ مختلف ، سرعت ضربه 2100-3600 در دقیقه ، می توانید شدت را تنظیم کرده و سر ماساژ را با توجه به نوع عضله تعویض کرده و بعد از ورزش آرامش بخش کوفتکی عضلات شما باشد .

مناسب برای : تمام بدن

نوع ماساژ : ضربه ای

 

فواید و اثرگذاری ماساژ

معمولاً با فعالیت میزان اسید لاکتیک در ماهیچه‌ها افزایش پیدا کرده و این موضوع منجر به گرفتگی عضلات می‌شود. با استفاده از ماساژ جریان خون و لنف در بدن بهبود یافته و مواد مضر و سمی سریع‌تر از بدن خارج شده و اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به بافت‌های بدن می‌رسد.

از سوی دیگر زمانی که عضلات دچار کشش و گرفتگی می‌شوند، بر رگ‌های عصبی و اعصاب فشار آورده و ایجاد درد می‌کنند که با انجام ماساژ و کاهش فشار و گرفتگی ایجاد شده در عضله، اعصاب و رگ‌های عصبی نیز از درد رها می‌شوند.

همچنین با انجام ماساژ و ماساژ گرفتن سطح هورمون‌های اندروفین (از بین برنده درد) و سروتونین (تعدیل‌کننده خلق و خو) افزایش یافته و سطح هورمون کورتیزول  (هورمون استرس) کاهش می‌یابد و در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌گردد.

اگر بخواهیم تأثیرات مثبت و فواید ماساژ را تیتروار بیان کنیم باید بگوییم:

  • اثر مثبت بر پوست
  •  افزایش خاصیت ارتجاعی و انعطاف عضلات و مفاصل
  •  رفع درد
  •  ایجاد آرامش و کاهش استرس
  • کاهش درد و رفع گرفتگی عضلات
  •   بهبود گردش خون، افزایش انرژی و هوشیاری
  •  کاهش ضربان قلب و فشار خون
  •  بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • علاوه بر موارد فوق برخی از مطالعات فواید ماساژ در رفع موارد زیر را نیز بیان کرده‌اند:
  • اضطراب
  • اختلال گوارشی
  • فیبرومیالژیا
  • سردرد
  •  بی‌خوابی مربوط به استرس
  •   کمر درد
  • سندرم درد میوفاشیال
  • کشیدگی یا آسیب بافت نرم
  • آسیب‌های ورزشی
  • درد مفصل گیجگاهی فکی
  •  درد بالای کمر و گردن

البته ماساژ انواع گوناگون دارد که ماساژ سوئدی، ماساژ کودک، ماساژ رفلکسولوژی، ماساژ سنگ داغ، ماساژ ورزشی، ماساژ زیبایی و ماساژ تای از انواع گوناگون آن هستند.

دستگاه‌های ماساژور برقی انواع مختلفی دارند:

ماساژورهای برقی گرمایی: تولید گرما می‌کنند و مناسب ماساژ عضلات هستند.

ماساژورهای برقی ارتعاشی: با تولید پالس‌های مختلف درد را کاهش می‌دهند.

ماساژورهای برقی مادون قرمز: با استفاده از امواج مادون قرمز گرما تولید می‌کنند که در بهبود جریان خون و همچنین از بین بردن سلولیت مؤثر هستند.

علاوه بر موارد فوق، ماساژورهای برقی بسته به روش کارکرد خود نیز و همچنین شکل استفاده دسته‌بندی می‌شوند:

ماساژورهای برقی دستی: کوچک و قابل حرکت هستند

ماساژورهای برقی پوشیدنی: انواع مختلفی مانند کمربندهای ماساژ

صندلی‌های ماساژور و کوسن‌هاو بالشتک‌های برقی: که با نشستن روی آن‌ها بدن شما را ماساژ می‌دهند و بالشتک‌های ماساژ

برای خرید دستگاه ماساژور باید نحوه استفاده و شرایط خود را بسنجید و در صورت لزوم با کارشناسان ما در «شرکت تجهیزات پزشکی توانی‌نو» مشورت کنید.

 

نکاتی جهت استفاده از ماساژور

تا اینجا از فواید ماساژ برای بدن ذکر کردیم و گفتیم که ماساژ تأتیرات بسیار مثبتی بر بدن دارد. ولی باید نکاتی را هنگام استفاده از دستگاه ماساژور مد نظر داشت:

حتما قبل از استفاده دفترچه راهنما را مطالعه نمایید.

در زمان استفاده از تنظیمات کم شروع به استفاده نمایید و به مرور تنظیمات را افزایش دهید.

اگر ماساژور حرارتی و گرمایی است بعد از استفاده از خنک شدن ان اطمینان حاصل کنید و بعد آن را برای محافظت از گرد و خاک در جعبه آن قرار دهید.

با دست مرطوب هرگز سیم آن را لمس ننمایید و بر پوست مرطوب نیز استفاده نکنید.

ماساژ علی‌رغم فوایدی که دارد هیچگاه جایگزین درمان‌های پزشکی نیست.

از مصرف دستگاه ماساژور روی نواحی دچار شکستگی، پوکی استخوان و یا دارای زخم و جراحت و عفونت خودداری نمایید.

افراد دچار اختلالات خونریزی و یا دارای تعداد پلاکت بسیار کم ممکن است دچار مشکل شوند.

اگر خانم باردار هستید یا دچار بیماری‌های خاصی مانند سرطان هستید، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

گاهی اوقات برخی از ماساژها ممکن است کمی اثرات دردناک داشته باشند که در مدت نهایتاً یک روز برطرف می‌شوند، اما اگر درد طولانی داشتید با پزشک خود مشورت کنید.

 

نکات دیگر اینکه:

 نیازی به فشار اضافی حین انجام کار ندارد، لذا از وارد کردن فشار اضافی خودداری نمایید.

طبق پیشنهاد ماساژورهای حرفه‌ای؛ جلسات 5 تا 10 دقیقه‌ای برای انجام ماساژ کافی‌ست، بیشتر از این زمان بهتر است استفاده نشود.

سیم را به دور دستگاه ماساژور نپیچید، این کار ممکن است سبب قطعی و پارگی سیم دستگاه شود.

 دستگاه را در مکانی امن و خشک دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

کلام آخر: با دستگاه کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهید:

دستگاه‌های ماساژ برای ما فقط ابزارهای ممتازی نیستند که شما فقط به این دلیل که در تلویزیون یا مجلات تبلیغ می‌شوند تهیه کنید. همچنین محصولی نیستند که ما بخواهیم برای فروش و جذب مشتری تبلیغ کنیم، چرا که در کنار سود و صرفۀ این دستگاه‌ها، به این دلیل ما از استفاده از دستگاه‌های ماساژ برقی حمایت کرده و مصرف آن‌ها را ترویج می‌کنیم که معتقدیم آن‌ها می‌توانند کیفیت زندگی فرد را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.